Herhaalrecepten
Herhaalrecepten kunnen op verschillende manieren worden aangevraagd:
Via de apotheek:
- Bij voorkeur vraagt u uw medicatie aan via de apotheek: online of via de app op uw smartphone. Meer informatie vind u op de website van apotheek Wormer: https://apotheekwormer.leef.nl/herhaalservice/
- U levert uw medicijndoosje(s) met adresetiket in bij de apotheek
- U bent ingeschreven bij de thuisapotheek, de herhaalrecepten worden schriftelijk aangevraagd.
Houdt u er rekening mee dat recepten die worden herhaald, na 2 dagen bij de apotheek opgehaald kunnen worden.
Via onze praktijk:
- U kunt ook via onze website of via een app medicatie herhalen. Hiervoor dient u een account aan te maken via uwzorgonline (zie verder onze website).
- U belt de praktijk en vraagt uw recept aan bij de assistente, zij zal de herhaalrecepten naar de apotheek mailen.
- U vraagt de huisarts tijdens het consult om uw herhaalrecept.In sommige gevallen zal de arts nog vragen hebben over uw medicijngebruik, in dat geval zal er contact met u worden opgenomen. Als u chronisch medicatie gebruikt zien wij u graag 1 keer per jaar op het spreekuur. U kunt dan samen met de arts bespreken of de medicatie nog het gewenste effect heeft. Ook is bij het gebruik van sommige medicijnen controle van de bloeddruk of nieren nodig.
PREFERENTIEBELEID
De afgelopen jaren hebben zorgverzekeraars veel geld kunnen besparen door het invoeren van het preferentiebeleid. Het preferentiebeleid houdt in dat zorgverzekeraars bij een aantal geneesmiddelen voortaan alleen nog goedkope varianten vergoeden. De werkzame stof van deze medicijnen is hetzelfde, de veiligheid is gegarandeerd, alleen kan de vorm of kleur afwijken van de medicijnen die mensen gewend zijn.
Heeft u medicatie gekregen van een ander merk en heeft u hier meer vragen over?
Vragen en antwoorden over vergoeding geneesmiddelen